pondělí 15. května 2017

Tvarohový "Cheesecake"


Upéct dobrý cheesecake je tak trochu sázka do loterie. Chtěla jsem se blýsknout a upéct ho jako narozeninový dort.Já, dorty nepolíbená si myslela, že to bude raz dva, ale narazila jsem.
Skončilo to naprostou katastrofou. Nejenom, že se mu přilepili stěny k formě a následně se odtrhli,když dort klesl. Uprostřed se udělal kráter velikosti Grand kaňonu a okolo to připomínalo Rakouské alpy.
Pekla jsem ho z Mascarpone a zakysky. Nehodlala jsem se vzdát a vletěla do nejbližší večerky. Samozřejmě k mému překvapení neměli mascarpone a tak jsem koupila tvaroh.
Proštudovala mraky receptů, fíglů a rad a pokusila jsem s toho vytvořit jeden, který by se mi povedl. A tady je:

Korpus:
250g sušenek ( dala jsem Lotusky )
125g změklého másla

Náplň:
600g plnotučného tvarohu ve vaničce
250g moučkového cukru
1 vanilkový cukr
3 vejce
1 lžička citrónové šťávy
1 zakysaná smetana


Připravíme si kulatou dortovou formu.Na dno formy dáme pečící papír, boky vymažeme máslem a celou ji ze spodu obalíme alobalem. Forma většinou netěsní, tak ať si nezamažem troubu.
Sušenky rozdrtíme, smícháme s máslem a rovnoměrně vtlačíme do formy. Dáme na 10 minut do lednice. Mezitím si připravíme náplň.
Smícháme tvaroh,cukry a citrónovou šťávu. Použijeme nejlépe stěrku, žádnou metlu, aby se nám do náplně nedostalo příliš vzduchu. Přidáme vejce a důkladně promícháme.
(Pro jistotu jsem třískla mísou o pult, aby případné bubliny vyprchaly)
Troubu předehřejeme na 160 stupňů, do spodu dáme pekáček plný vody, aby se nám "kejk" nevysušil.
Těsto nalijeme do formy, dáme ještě na jeden plech vyložený pečícím papírem a šup s ním do trouby.
Pečeme asi 90 minut. Důležité je neotvírat troubu, jinak nám "kejk" spadne a je po něm:)
Že je hotový poznáme tak, že se stěny odlepí od formy a prostředek se třese trochu jako rosol. Pootevřeme troubu a necháme v ní dort ještě hodinku chladnout. Cheesecake nemá rád prudké změny teplot.
Po vychladnutí ozdobíme podle fantazie nebo necháme jen tak čistý.
Já ozdobila svarem bobulového mraženého ovoce, do kterého jsem přidala cukr a trošku škrobu a úplně na vrch dala čerstvé ovoce.

Pochlubte se i svými "kejky" jak se vám povedli..  Tak držím pěsti!

                       Ať se pečení nezmění v mučení:)



                                      
                                       




Žádné komentáře:

Okomentovat