pátek 26. května 2017

Rebarborová marmeláda


 A je to tady!Začíná zavařovací sezóna.
Zavařování je moje vášeň.Měla jsem období,kdy bych zavařila i šišky z borovice,ale to již naštěstí pominulo.
Často do marmelád přidávám vanilku,rozmarýn,kardamom,skořici nebo portské víno.
 Když jsem byla malá,moje teta dělávala marmelády typu "jahodovotřešňovorybízová" a já je děsně nesnášela,protože nebylo poznat,z čeho vlastně jsou.Měli jsme jich plnej sklep a říkali jsme jim "zavařené smrti".
Jednoduše řečeno- preferuju jednoovocové marmelády.

A protože teď nastal rebarbory čas,přidávám recept.





Na rebarborovou marmeládu budete potřebovat:

1 kg rebarbory,oloupané a nakrájené na kousky(asi 1 cm)
500 g cukru
1 citron (šťáva)
vanilkový lusk nebo 2 lžičky přírodního vanilkového extraktu
8 g přírodního pektinu

Rebarboru dám do hrnce,malounko podleju vodou a přidám citronovou šťávu a vanilku.Plotnu zapnu na střední stupeň.Z cukru odeberu 2 lžíce a pečlivě rozmíchám v mističce s přírodním pektinem.Přidám k rebarboře a chvilku povařím,než přidám zbytek cukru.Svrchu sbírám pěnu.Pokud jste použili vanilkový lusk,nezapomeňte na konci vaření vyndat :-)
Celkem vařím asi 5 minut,naleju do čistých skleniček,zavíčkuju a na 3-4 minuty otočím víčkem dolů.



 Je skvělá na palačinky a lívance!


Dobrou chuť,Divizna!







1 komentář:

  1. Mam rada jak livance tak rebarboru. Mohu si objednat? jarka

    OdpovědětVymazat