středa 11. října 2017

Kdoulová marmeláda



Na zahradě jsem si zasadila kdouloň a kdoulovce.Plody jsou podobné a mají stejné využití.Kdoulovec má plody menší,je to keř.

Kdoulovce už mají svůj věk a hojně plodí.Kdouloň je ještě takové batole,takže sklizeň nepočítám na kila,ale na počet plodů.Letos jsem byla řádně natěšená,protože jsem jich napočítala jedenáct.Ale když jsme se v září vrátili z dovolené,na kdouloňce nebyla ani jedna.
Kosáka podezírat nemůžu,protože každá kdoule váží víc než on a ježci zase nelezou po stromech......snad jen bíložravej orel.Prostě záhada.
Ale kdoulovce mě nezklamaly.

Kdoule připomínají chlupatou jablko/hrušku, nádherně voní,ale jsou hodně tvrdé. Dají se sušit do čaje a je z nich úžasná marmeláda.


Kdoulová marmeláda

2 kg kdoulí
2 citrony

Kdouličky omyjeme, pokrájíme do kastrolu a zalijeme 2 litry vody.Přidáme šťávu ze 2 citronů.



Rozvaříme a propasírujeme přes sítko.




Na kilo pyré přidáme 0,5 kg cukru.Můžeme použít oblíbený želírovací prostředek,já používám přírodní citrusový pektin.Kdoule mají výbornou želírovací schopnost.Přidala jsem jen 10 g na 2 kg.
Povaříme 5 minut a horké plníme do skleniček.Pevně uzavřeme víčkem a na pár minut otočíme dnem vzhůru.




Kdoulová marmeláda je nezapomenutelná,věřte mi!
Tak dobrou chuť.


Žádné komentáře:

Okomentovat