sobota 28. října 2017

Halloweenské perníčky

   A je to tady. Halloween! Já vím,není to český svátek,ale proč nevyužít každou příležitost,jak si život trochu rozzářit.






My už tradičně pečeme na Haloween perníčky.Tedy ty pečeme i na Vánoce ,Velikonoce a v létě. 

Ale s perníčky se nejvíc vyřádíme. Nejoblíbenější na Halloween je perníček Jack Skelington (podle Tima Burtona - Noční můra před Vánoci).Mimochodem jediný horor,který jsem viděla.Zbožňuju ty rozzářený dětský oči našeho vnuka a tu hrdost ve tváři s jakou nese perníčky do školy svým kamarádům.




Perníčky jsou hned měkké,takže je nemusíte péci dlouho dopředu.

Recept :

800 g hladké mouky
340 g cukru
100 g másla
4 vejce
6 lžic medu
2 lžíce rumu
2 lžičky sody
2 lžíce perníkového koření

Vše smíchejte,zabalte do folie a nechte 24 hodin uležet v lednici.Může to být kratší nebo delší dobu,těstu to vůbec nevadí.

Těsto se dobře válí,stačí jen lehce podsypat hladkou moukou.Těsto rozválím na tloušťku zhruba 3 - 4 milimetry(ale přiznám se,nikdy jsem to neměřila) a vykrájím tvary.Pokládám na plechy vyložené pečícím papírem.
Troubu si předehřeju a peču na 160 stupňů horký vzduch.
Délka pečení se mění podle velikosti tvarů a tloušťky těsta,zhruba od 6 do 12 minut.
Uvidíte,jak se perníčky zbarvují do světle hnědé.


Perníčky zdobím fondánem nebo bílkovou polevou.A když mám perníčků na zdobení moc a bílků se mi nedostává,velice ráda používám Královskou polevu.








     Krásný Halloween
                    a
         krásný podzim!







Žádné komentáře:

Okomentovat