pondělí 1. května 2017

Domácí sušenky - jako "esíčka"


Občas zhřeším ňákou tou sladkostí. A kdo ne:)
Voňavé čokoládovo-skořicové sušenky a hrnek horkého kakaa? Prostě slast.
Po receptu na pravá "esíčka" jsem pátrala docela dlouho. Vždy to bylo pečení tipu pokus-omyl.
Až nedávno jsem narazila na Pinterestu na recept od jedné paní. Zkusila, upekla a.. Joo! Je to on! Recept na "pravá esíčka".
Moje starší ratolest je zbožňuje a po kupovaných už ani nehlesne.

RECEPT:

180g másla ( nebo Hery)
75g cukru
1 vanilkový cukr
200g hladké mouky
75g škrobu
1 lžička prášku do pečiva
1 lžička skořice
2 lžičky kakaa

POSTUP:

Máslo utřeme s cukrem a přidáme mouku,škrob a prdopeč (prášek do pečiva). Vypracujeme hladké těsto které rozdělíme na dvě půlky. Do jedné přidáme skořici a do druhé kakao. Z těsta vytvarujeme menší kuličky, dáme na plech vyložený pečákem a rozplácneme. Použila jsem razítko na sušenky, ale po upečení není tak výrazné. Efektivnější je použít paličku na maso. Sušenky mají potom hezký vzor. Z této dávky jsou dva plechy.
Pečeme na 180 stupňů 15-20 minut. POZOR! Z plechu se ztrácí ještě horké:)

2 komentáře:

  1. Vyzkoušela jsem a jsou senzační :).Jen se chci zeptat jak udělat na sušenkách nějaký obtisk :), razítko ještě nemám a k paličcce na maso i lehce namočené vodou se mi těsto lepilo.Děkuji za odpověď. Jiřka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Jiřko, tak to jsme moc rády, že chutnali. Já mám takový fígl, že si na talířek vysypu trochu hladké mouky a před otisknutím do sušenky si to do ní namočím. Potom těsto nelepí.Tak hezké pečení! Divizna

      Vymazat