pondělí 3. dubna 2017

Tymiánový sirup

Já vím,je to trošku out,jaro je v plném proudu,teploty stoupají,všichni chodí v tričku,ba i v šortkách ...jen náš pes si toho nějak nevšiml.
Dostal hrozný kašel a z nosu mu teklo jak z požární hadice.
Veterinář konstatoval,že je to zánět horních cest dýchacích a "bez antibiotik se to neobejde"(budiž,vzhledem k jeho vysokému věku,psa,ne veterináře,jsem nechtěla riskovat),"ale na ten kašel mu ňáký bylinky dát můžete."Už jsem tam profláklá.
Takže jsem se jala vařit :



 Tymiánový sirup


250 ml vody
250 g třtinového cukru
1 pytlík tymiánu

Vodu naliju do smaltovaného kastrůlku(na bylinky nepoužívám nerez) a dám vařit.Do vroucí vody nasypu cukr a míchám do rozpuštění.Jakmile začne bublat,stáhnu z plotny a přidám sáček tymiánu,zamýchám,přiklopím pokličkou a nechám odstát.Zhruba 12 hodin a scedím do lahvičky.Uchovávám v lednici,v teple rád plesniví.
No a dávkování?
Z lidské dávky 1 lžíce 4x denně,jsem udělala mini psí dávku 1 ml 4x denně.

Když hlídám vnoučka,říká mi:"Babičko,maminka říkala,že mi máš dávat 2 lžíce,ne jen jednu."
a doma říká:Maminko,babička říkala,že ....."
Tím chci říci,že děti ho milují.

A ještě perlička.Pan doktor řekl:"Na kontrolu přineste ranní moč."
Jakže?Ranní moč?Jako opravdu?Opravdu.
A opravdu jsem se pokusila.Přísahám!Ale pokaždé,když jsem zaklekla na všechny čtyři s připravenou zkumavkou,dal zvednutou nožičku zase dolů a popošel o metr dál.Ani kapička!
Nakonec jsem usoudila,že buď riskuju rupturu močového měchýře (psa) nebo defekt kolen (mých) a pokus vzdala.
Budiž mi útěchou,že i když akce " První ranní " nevyšla,kašel je vyléčen.


Hezké dny,Martina

Žádné komentáře:

Okomentovat