středa 26. dubna 2017

Domácí mýdlo

Včera jsem měla bezesnou noc.Náš psí stařík mluvil ze spaní a měl živý sen.Zřejmě se mu zdálo,že není maltézáček,ale chrt a běhá závody.
...a do toho všeho,promiňte mi to, začal prdět.Prdí tak,že se začínám obávat,kdy k nám vtrhne komando a zabásne nás za nedovolené držení biologických zbraní.
A když jsem tak hleděla do stropu a přemýšlela,kde jsme udělali dietní chybu,rozhodla jsem se,že konečně otevřu nějaké voňavé téma.
 Před pár lety jsem se rozhodla,že vyrobím domácí mýdlo.Studenou metodou,tak jak to dělávaly naše babičky,prababičky,praprababičky ....
Studovala jsem postupy,zápasila s mýdlovou kalkulačkou a skočila do toho.A jde to!A ten pocit!
No a je to i skvělý dárek.Dárek do kterého jste vložili své nadšení,energii a lásku.
Medové,měsíčkové,avokádové,z kozího mléka ......
Co nevymydlíme,rozdáme.
Pokud začínáte,bezpečný postup najdete třeba zde a práci s mýdlovou kalkulačkou třeba zde.
Výroba má určitá úskalí,co se bezpečnosti týče,takže opravdu nastudujte!






Mám svůj oblíbený zálkadní recept:


30% kokosový olej
30% olivový olej pomace(z pokrutin)
27% palmový olej
13% ricínový olej
Na 500g olejů  71g Hydroxidu sodného a 190g destilované vody

A různě obměňuju.Přidávám med,ovesné vločky,kokos,skořici,kávu a bylinky.
Éterické oleje(na ty pozor,musí být vhodné do kosmetiky) přidávám do stopy a vůni fixuji lžičkou škrobu.




Jako formu používám krabici od bot,vyloženou pečícím papírem.

 Razítko jsem si udělala z formičky na mýdlo,otočila naruby a vrazila do ní dřevěný špalík.

Tak hezké mýdlování!



Žádné komentáře:

Okomentovat