středa 29. března 2017

Tapiokový puding s čokoládovou ganache

Miluju puding,teda,milovala bych ho,ale nejím ho.Nedělá mi dobře.Mléko a škrob,to je můj hrob.



Teda byl!Než jsem objevila Tapioku.Přesněji řečeno Tapiokové perly.

Malé bílé kuličky se vyrábějí z kořene manioku.Obsahují také škrob,ale zdravější,vhodný i pro bezlepkovou dietu.

Na Tapiokový puding s čokoládovou ganache budeme potřebovat :

80g tapiokových perel namočím přes noc do 300ml studené vody.


Druhý den ráno si připravím 500ml kokosového mléka,100g 70% čokolády a med.
Kokosové mléko používám krabičkové z Penny.Má krásně kokosovou chuť.Jedna krabička má obsah 250ml.


100ml kokosového mléka ohřeju v kastrůlku,odstavím a nalámu do něj 100 g čokolády.
Míchám do hladka. Čokoládu používám 70%,protože jsem čokoholik,ale určitě můžete použít tu,
která vám chutná nejvíc.



  "Někde jsem se dočetla,že když má člověk často chuť na čokoládu,chybí mu magnesium.
Takže všude říkám,že mi chybí magnesium a čokoláda je takový můj Acylpirin."

Ale zpátky k receptu ...

Čokoládovou ganache rozdělím do mističek.Z téhle dávky jich dělám asi 6 a šoupnu chladit do lednice.



Namočenou tapioku,která krásně nabobtnala, dám do jiného kastrůlku(pokud nevcucla všechnu vodu,tak i s vodou) a přiliju 400 ml kokosového mléka.Přivedu k varu,ale na něžném plameni a kraťoučce povařím,jen tak 2 minutky.Stáhnu z ohně a vmíchám 1 lžíci medu.Pokud se vám puding 
zdá řídký,nenechte se zmást,hodně po vychladnutí ztuhne.Tapiokový puding rozdělím do mističek
 na čokoládu.



Vrstvy můžete prohodit a přidat ovoce. Tapiokový puding má jemnou chuť a hodí se k němu snad úplně všechno.




"Ještě malá poznámka,100 g tapioky má asi 350 kcal,takže s množstvím opatrně,ale obsahuje spoustu zdraví prospěšných látek,mimo jiné i magnesium. :-D
Tapiokové perly kupuju v asijských potravinách U modrého slona,ale mají je i v Tescu."



Krásné mlsání!Martina






Žádné komentáře:

Okomentovat