pátek 7. dubna 2017

Kefírové kostky

Nevím jak vy,ale já mám pocit,že letošní jaro nepřišlo,ale úplně explodovalo.
Připadám si jako medvěd,který se probudí ze zimního spánku až v květnu.
A tak honem začnu sepisovat seznam věcí,které potřebuju udělat.
( ...to je jedna z mých úchylek,miluju seznamy)
Takže ..
...uklidit zimní věci a vyndat jarní,přebrat skříně
  (no a něco odnést do charity,abych mohla říct:"Bože,já nemám co na sebe!"
....vysít hrách a přesadit sazeničky rajčat
....připravit velikonoční výzdobu ( a na to se fakt těším!)
atd.,atd.
Začínám mít pocit,že běžím a nemůžu se zastavit.A protože funguju na sluníčko a cukr,musím něco upéct.Pečení je moje vášeň a zároveň i relax.
Tohle je TURBO recept,rychlý a osvědčený.

Kefírové kostky


Těsto:

0,5 l kefíru (já používám domácí z Tibetské houbičky)
30 dkg cukru
35 dkg hladké mouky nebo 400 g celozrnné špaldové
2 lžíce kvalitního kakaa
2 lžičky jedlé sody
2 vejce
2 dcl oleje




Vše smíchám v míse a naleju na vymazaný a vysypaný pekáč s vyšším okrajem.


Peču v troubě na 170 stupňů.

Mezitím si připravím polevu.



Poleva:

 2 lžíce kakaa
2 lžíce rumu
15 dkg cukru moučka
8 dkg másla(rozehřátého)
Všechno smíchám.





Upečenou buchtu nechám jen chvíli vychladnout a potřu polevou.Buchta musí být stále ještě hodně teplá.





Nechte si chutnat!

No a já ještě skočím do charity odnést pár věcí .... :-D


1 komentář: