středa 29. listopadu 2017

Rýmovníkový sirup


 Ráda čtu,ale protože mi chybí čas,čtu cestou do práce a z práce.Včera jsem si zapomněla knihu a tak jsem po dlouhé době koukala kolem sebe.
Většina lidí v ruce chytrý mobil a duchem v jiné dimenzi,jen muž sedící naproti mě,slušně oblečený,s kravatou a kufříkem,držel v ruce knihu.A zatímco si tak pochvaluju,že nejsou všichni mimozemšťani,že ještě jsou vijímky, které čtou literaturu na papíře,protože mají rádi vůni nové knížky .... si muž náhle hlasitě kýchl.Ještě si stihl dát ruku před obličej,ale obsah jeho nosních dutin byl tak mohutný,že na mě vykoukl mezi prsty.Uff...Ani nezvedl oči od knihy,nos ještě vyždímal palcem a ukazovákem a ruku zabořil do kapsy u kabátu.Po chvilce ji vytáhla a otočil stránku v knize
jako by nic.
 Kampak asi jde do práce takový elegán.Třeba je pojišťovací agent a jde s Vámi na schůzku.Představí se:Dobrý den,já jsem inženýr Smrkámsidodlaně a podáte si ruce.Šup a už si domů nesete mohutný vzorek jeho DNA.
Tak dost.Dost fantazií a zpět k tématu!



Sirup z rýmovníku je u nás oblíbená součást dárkových balíčků.Je fajn hlavně pro děti a pro ty,kteří listy rýmovníku neradi žvýkají čerstvé.


Recept :
30 lístků rýmovníku
500 ml vody
1 citron
1 kg cukru
Otrhané lístky rýmovníku nasypeme do hrnce a zalijeme horkou vodou.Přidáme 1 bio citron na plátky a necháme 24 hodin louhovat pod pokličkou na chladném místě.
Druhý den scedíme a dáme vařit.Přidáme 1 kg cukru a rozmícháme.Když sirup získá růžovou barvu,odstavíme,nalijeme do lahviček a zavíčkujeme.



Tak krásnou zimu bez rýmy !

Žádné komentáře:

Okomentovat