středa 21. června 2017

Bezové želé


 Bezinky jsou báječné,nejenže jsou šíleně zdravé,ale i krásně voní a skvěle chutnají.Není to jako "...je to hnusný,ale vydržim to,protože mi to pomůže..."Což mi připomíná,když jsem byla malá a neduživá,nutili mi rybí tuk.FUJ!Vůbec jsem ho nechtěla, a tak mi moje starší sestra musela jít příkladem.Dodnes mám na talíři,že ona má od té doby problémy s váhou  a mně to nepomohlo. :-)



 Bezové želé


30 květů bezu

1000 ml jablečné šťávy

750 g cukru

1 citron

10 g přírodního pektinu (případně Gelfix 2:1)


Jablečnou šťávu nalijeme do hrnce,přidáme květy bezu,přivedeme k varu a vaříme asi 10 minut. Hrnec odstavíme a necháme vystydnout.Poté přes plátýnko přecedíme a vymačkáme.Znovu dáme do hrnce a přidáme citronovou šťávu.Z celkového množství cukru si odebereme 4 polévkové lžíce, pečlivě rozmícháme s pektinem  a vmícháme do šťávy.Dáme vařit.Povaříme a přidáme zbytek cukru a vaříme zhruba dalších 5 minut.Po celou dobu pečlivě sbíráme pěnu.Nakonec želé nalijeme do skleniček,zavíčkujeme a na 5 minut otočíme dnem vzhůru.

















Dobrou chuť,Divizna










Žádné komentáře:

Okomentovat